zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Premiéra nových děl Krištofa Kintery

coitus-bizzarus

autor: archiv   

Šestice nových objektů-soch předního českého autora mladé generace Krištofa Kintery je od 19. února do 2. dubna vystavena v GALERII JIŘÍ ŠVESTKA. Výstava s názvem Super Natural Special Real patří nejen k hlavním pilířům letošního výstavního programu této pražské galerie, ale k významným momentům tuzemské výtvarné scény vůbec. Jde totiž o první sólovou Kinterovu výstavu v Praze po čtyřech letech.
O autorově silném postavení na světové výtvarné scéně svědčí také to, že o výstavu projevila zájem i zahraniční odborná média. „Diagnózu chci nechat na divákovi, nicméně je jisté, že vystavené elektro-mechanicko-kinetické objekty, vytvořené ze spotřebních produktů, sugerují pocit znejistění a nervozity,“ shrnuje svou výstavu Krištof Kintera.

S dílem Krištofa Kintery (1973) se často pojí termín subverze. Obměňování, převracení či posouvání funkcí a přisuzování nových významů a náplní předmětům, jež nás tradičně a na první pohled neměně obklopují, bylo zřetelné už z jeho starších prací. Stačí připomenout nadšeně přijaté Mluviče (Talkmen), žvatlající nákupní tašku I´m Sick Of It All nebo tzv. Bramboráky (Potatomen / We´ve got the Power). V nové kolekci Super Natural Special Real se Kintera rozhodl vstoupit na ironicko-podvratný led s ještě větší vervou: se zápalem režiséra inscenuje „vzpouru strojů“ – předměty denní spotřeby mezi sebou vedou tichou válku, nebo naopak si vzájemně vyznávají náklonnost.
Kinterův herecký soubor na výstavě v GALERII JIŘÍ ŠVESTKA tvoří vysavač, vrtačka, prodlužovačka, kokosový ořech, elektrický nůž na maso, replika melounu, běžkařská hůlka nebo spací pytel. Probodnuta hůlkou kvílí počítačová myš, nůž kopuluje s melounem, vrtačka se rozhodla umrtvit vysavač, na konci ležící prodlužovací šňůry přeskakuje nebezpečný elektrický výboj, kokosový ořech se odmítá smířit se statickou rolí a sveřepě buší do podlahy... „Objekty jsem zbavil jejich původní, ryze pragmatické předurčenosti, aby mi posloužily jako nástroj bizarní dekonstrukce všednosti,“ tvrdí Krištof Kintera. A k publiku vysílá otázku: „Jedná se pouze o běžné symptomy celoplanetární schizofrenie, či sledujeme malou soukromou overturu apokalypsy?“

28.2.2005 15:02:44 Josef Meszáros | rubrika - Výstavy

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Výstavy

Možné podoby knihy

Možné podoby knihy

V Historické budově Národního muzea se otevírá výstava s názvem Možné podoby knihy. Ta představí část knižní t ...celý článek


DOX přináší téma identity nahlížené z různých úhlů pohledu

Z výstavy ((Foto: Jan Slavík)

V DOXu je umění a učení od počátku neoddělitelné. Další pokračování dlouhodobého projektu Úhel pohledu, který ...celý článek


Život je dobrá věc je název výstavy v galerii Prostora

Obraz od Josefa Bolfa

Galerie Prostora i v roce 2024 pokračuje se představováním sbírek současných výtvarných umělců. Nová výstava o ...celý článek



Časopis 20 - sekce

HUDBA

Metronome Prague ohlásil zvučná jména rapové scény

James Cole

Metronome Prague, metropolitní hudební a společenská událost roku, proběhne 20. – 22. 6. 2024 ve zrekons celý článek

další články...

OPERA/ TANEC

FOK zveřejnil program jubilejní 90. sezóny

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK zahájí 90. sezónu provedením monumentální Symfonie tisíců Gustava Mahlera celý článek

další články...