zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Nová generace 2

Nová generace 2

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Cyklus současného tance, pohybového divadla a pantomimy - NOVÁ GENERACE pokračoval v divadle Disk představením studentů Katedry nonverbálního a komediálního divadla na HAMU Zdenky Josefi, Jindřišky Křivánkové a Tomáše Legierského a jihokorejské tanečnice a choreografky Ji Eun Lee.

První část programu zahrnovala tři menší útvary, jejichž hlavní „rekvizitou“ byl stůl. Střet dvou žen – sester v „mimohře s využitím tanečních technik“, jak zní podtitul režijního experimentu Zdenky Josefi „Za sklem“ se odehrává kolem prostírání stolu, přesného rozmístění židlí, ještě přesnějšího umístění příborů a bezvadného vzhledu hostitelky v černém. Do tohoto perfekcionismu vnáší lehkost a hravost ale i chaos žena v bílém, do té doby než je jí vnucena ta pravá barva – černá i správné způsoby. Krátké ale svěží dílko s zajímavými tanečními gesty, které možná má v sobě něco víc, než se na první pohled zdá.

Jindřiška Křivánková si v „Malé“ vytvořila a zahrála roli malé dívenky, které nedá pokoj rtěnka na stole. Když se jí zmocní a nabarví si ústa, něco se děje a hra přestává být jen hrou.

Pantomima Tomsa Legierskiho „Večeře v nás“ je malým hororem – z pod stolu se vynořuje monstrum – napůl žena, napůl muž nebo také Modrovous? – tikot hodin označuje minuty zbývající do příchodu očekávané návštěvy, kterou jistě nečeká nic dobrého. Vstupuje žena s jasným úmyslem, nepoznává, koho chce vlastně svést. Monstru se zalíbily její bílé rukavice, jen výkřiky pak naznačují ženin konec a Modrovous se chystá na další oběť.

V druhé půli představila Ji Eun Lee, která v současnosti pracuje v Londýně jako asistentka choreografie a zároveň choreografii studuje v Praze na HAMU, společně se skupinou ME-SA „Angels and Demons“, taneční zamyšlení nad protikladnými stránkami v naší duši. Skladba pro čtyři tanečnice používá pohybový slovník poukazující na oblast, z které autorka pochází. Nechala se vedle současného tance inspirovat bojovými uměními, tai-ti a podobnými systémy, které využívá převážně v první pomalejší velmi zajímavě plasticky propracované sekci. Možná právě proto zde spočívá síla představení, které se v závěru mírně rozpadá a závěrečný „boj s démony“ už je jen nadbytečným opakováním předešlých situací.

„Nová generace“ opět ukázala, že oplývá dostatečně tvůrčími nápady a že má co nabídnout a udrží-li svou produkci v dostatečné vzdálenosti od nešvarů, které naší současné taneční scéně vytýkali na letošní České taneční platformě zahraniční účastníci – násilí, agrese a vulgarity, je na co se těšit i příští rok.

1.6.2009 16:06:35 Helena Kozlová | rubrika - Recenze

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Časopis 18 - sekce

DIVADLO

Divadelní tipy 18. týden

Spálená 16 (Studio Ypsilon)

Jári
Policejní rada Vacátko z legendárního seriálu Hříšní lidé Města pražského, herec Jaroslav Marvan, od j celý článek

další články...

HUDBA

Mirai - Tomodachi

Přebal alba

Vychází očekávaná deska Tomodachi. Ta se přidává do katalogu kapely Mirai k platinově oceněným albům Konnichiw celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Festival umění a kreativity ve vzdělávání

Festival umění a kreativity ve vzdělávání

Už počtvrté se pedagogové, rodiče, odborná i širší veřejnost či profesionálové z oblasti kultury a umění mohou celý článek

další články...