zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Dvě koncertní zastavení festivalu Musica religiosa

Elena Gazdíková a Šárka Maršálová

autor: Scena.cz   

Velikonoční hudební festival Musica religiosa v Olomouci, který třetím rokem pořádá agentura Festa, se pomalu chýlí ke svému konci. Prozatím měli hudbymilovní Olomoučané možnost vyslechnout ve dvou večerech duchovní skladby Jana Křtitele Vaňhala, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta. Oba koncerty se konaly v chrámu svatého Mořice.
Zahajovací koncert, který se konal 16. března 2005 patřil provedení Stabat Mater Jana Křtitele Vaňhala (1739 - 1813). Za řízení dirigenta Miloše Machka se velmi dobře uvedl komorní orchestr Moravské filharmonie Olomouc Camerata Moravia (umělecký vedoucí Vít Mužík), dále spojené sbory – jmenovitě Dívčí pěvecký sbor Pedagogické školy v Kroměříži a dívčí část významného olomouckého sboru Campanella. Oba sbormistři Jan Štěpánek (Dívčí sbor PŠ Kroměříž) a Jiří Klimeš v případě sboru Campanella odvedli se svými svěřenkyněmi kus dobré práce – sbor zněl plně, bez rozpoznatelných chyb. V sólových partech se představila sopranistka Moravského divadla Elena Gazdíková, jejíž hlas vynikl v náročných technických pasážích skladby (Eja Mater, Tui nati...) a sólistka Slezského divadla v Opavě Šárka Maršálová.

Ve druhém večeru duchovní hudby (22. března) zazněly skladby dvě: Stabat Mater Antonia Vivaldiho (1678 – 1741) a Missa brevis in d Wolfganga Amadea Mozarta (1756 – 1791). Drobná Vivaldiho duchovní skladba je napsána pro komorní orchestr (opět účinkoval soubor Camerata Moravia) a alt. Sólový part s jistotou a úspěchem přednesla Magda Málková (taktéž sólistka opery Moravského divadla). V Mozartově mši jsme slyšeli komorní pěvecký sbor Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého (sbormistr Jiří Klimeš). Provedení obou skladeb řídil dirigent Tomáš Hanák.
Doufejme, že skladby, které byly ve velmi kvalitním obsazení provedeny v letošním ročníku festivalu Musica religiosa představují výzvu a příslib pro ročníky další. Zaplněný chrám svatého Mořice svědčí o hladu posluchačů po duchovním rozjímání a zastavení se v dnešní uspěchané době při krásné hudbě - třeba v čase velikonočním.

28.3.2005 16:03:47 Tomáš Lehotský | rubrika - Zprávy