zvláštní poděkování
Volný.cz

Hui He v Madama Butterfly z Met

Hui He v Madama Butterfly

autor: The Metropolitan Opera  

zvětšit obrázek

Pucciniho klasikou Madama Butterfly pokračuje 9. listopadu 2019 od 18:45 hod sezóna přímých přenosů z Metropolitní opery. Opera je náročná zejména pro představitelku hlavní role, která téměř neopouští jeviště. V aktuálním nastudování se v titulní úloze Čo-Čo-San představí čínská sopranistka Hui He.
V herecky i pěvecky náročném partu gejši Čo-Čo-San zrazené a opuštěné americkým námořním důstojníkem Pinkertonem se představila řada světových sopranistek. Na premiérový výkon Rosiny Storchio ze 17. února 1904 navázaly takové operní divy jako Geraldine Farrar (premiéra v Metropolitní opeře 1907), Maria Callas či Montserrat Caballé. Nyní se k těmto zářivým jménům připojí sopranistka Hui He. Debutovala v Šanghaji coby Dorabella v inscenaci Mozartovy opery Cosi Fan Tutte. V Evropě poprvé zaujala právě v titulní roli Pucciniho Madama Butterfly. Kariérním průlomem se pak stala Tosca ve stejnojmenném díle téhož autora.

Zrazená japonská gejša je nicméně, společně s Verdiho Aidou, výstavním pěveckým výkonem pěvkyně Hui He. Jen v letošní sezóně ji ztvárňuje na prknech hned dvou operních domů. Vedle newyorské Metropolitní je to ještě Deutsche Oper v Berlíně. Na bedrech Hui He leží veškerá emoční náročnost role, od momentů štěstí, v kterých se Čo-Čo-San otáčí zády k vlastním tradicím, ke smutku z odloučení prosvětlovaných nadějí až k závěrečnému tragickému vyvrcholení.
V tříaktové opeře budou Hui He sekundovat italský tenor Andrea Carè, pro něhož je role Pinkertona debutem na prknech Metropolitní opery, a americká mezzosopranistka Elizabeth DeShong coby spolehlivá služebná Suzuki.
Inscenace vznikla ve spolupráci hollywoodského režiséra Anthonyho Minghelly (mj. je držitelem Oscara za režii snímku Anglický pacient) a režisérky a choreografky Carolyn Choa. Ne nadarmo se v recenzích hovoří o jejích filmových kvalitách. Propracovaná práce se zářivými barvami a širokým prostorem, který připomíná plátno kina, ale i zapojení loutek propůjčuje představení vizuálně podmanivou atmosféru a zvláštní magii uzavřeného světa japonského přístavu Nagasaki na konci devatenáctého století.
Úvodní přenosy z Metropolitní opery vsadily na prověřené a diváky oblíbené inscenace. První novinkou a zároveň závěrečným přenosem pro letošní rok bude Achnaton z pera skladatele Philipa Glasse. Do newyorské opery jej přináší Phelim McDermott, který svým ztvárněním této látky v Britské národní opeře způsobil na dlouhou dobu vyprodanou senzaci.

Seznam kin na www.aerofilms.cz.

6.11.2019 09:11:38 Redakce | rubrika - Zveme ...

Časopis 46 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Žebrácká opera (MdB)

Články v rubrice - Zveme ...

PKB připomene výročí sametové revoluce slavnostní reprízou

Kytice (PKB)

Pražský komorní balet se připojí k oslavám třicátého výročí sametové revoluce a v neděli 17. listopadu od 19 h ...celý článek



Časopis 46 - sekce

DIVADLO

HAPPY CHICKEN CZ pod Palmovkou

Jan Teplý (HAPPY CHICKEN CZ)

Dne 15. listopadu 2019 od 19:00 hodin uvede Divadlo pod Palmovkou premiéru nové autorské hry Michala Langa HAP celý článek

další články...

HUDBA

David Stypka přizval Korben Dallas na Flédu

David Stypka

Dvojice předních hvězd česko-slovenské alternativní scény se potká 2. prosince 2019 na Flédě v Brně. David Sty celý článek

další články...

LITERATURA/ UM?NÍ

Návrat ztraceného ráje Vojtěcha Jasného

Vladimír Pucholt (Návrat ztraceného ráje)

Návrat ztraceného ráje
Vladimír Pucholt v poetickém filmu Vojtěcha Jasného o nevyzpytatelnosti osudu, domov celý článek

další články...