zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Evolution Dejavu: Evolution

Evolution Dejavu: Evolution

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Severomoravští Evolution Dejavu se řadí k tanečním kapelám, které hrají ethno grove. Šesti členná partička je ovlivněná nejen worldmusic a elektronikou, ale hlavně ostravským undergroundem a industriálem. Jejich debutové album EVOLUTION je rytmicky bohatá směsice tanečních bítů, afrických, arabských, ale také šamanských rytmů, obohacena o pestré nástrojové obsazení, jenž dokáže zpracovat hned několik hudebních ploch. Variabilita zpěvu umožňuje kapele, pohybovat se na ploše taneční hudby, rocku, raga, ale také šamanismu, až tranzu. Nové album tedy přináší energií nabitou syntézu všeho, co muzikanti prožili, čím si prošli a čím jsou.

Pro posluchače alba Evolution je ve skladbách připravena řada hudebních šprýmů a skrývaček. Ale Evolution Dejavu, na rozdíl od mnoha dalších tanečních kapel, i v textech reflektují současný stav světa, jakož i naší země, politiky a celého systému společnosti.

„Snažíme se poukazovat na základní problémy světa, na nadmíru malou toleranci a v některých skladbách se dotýkáme také tématiky našeho českého systému,“ říká leader Evolution Dejavu David Žyla a dodává: „Například právě úvodní skladba alba Baraka, je pohledem na vývoj ve světě i u nás – přibývající továrny, výroba, války, krev atd., ale také jako poctu filmu Baraka, kterýžto dokument jasně vyjadřuje stav dnešní doby.“ Baraka otevírá desku svým tanečně dravým, až tvrdým přístupem se silným rockově melodickým nápadem, pak hned následuje skladba Comunity Power. „Na tuto skladbu připravujeme videoklip, pojednává o síle v lidské komunitě a o její energi,“ upřesnil Žyla. Na desce však můžete zaslechnout skladby také tanečně šamanského, až „tranzovního“ charakteru, jako jsou například Jum Kesilm, Tribe Indicator, Tunel.

Nahrávání alba Evolution probíhalo ve studiu Barbarela a Citrón (Ostrava). Kapela zvolila jako zvukaře k nahrávání desky spolupráci s Radimem Vaňkem (Mroš), nejen pro jeho letité zkušenosti za mixážními pulty v nahrávacích studiích, ale také proto, že R. Vaněk v kapele působil, což mu umožnilo poznat kapelu zevnitř. Byl také přizván jako jediný host, který se na elektrickou kytaru zapojil ve čtyřech skladbách desky. Mastering probíhal v Praze ve studiu BIOTECH. Pohodová atmosféra ve studiích značně napomohla kapele, dostat energii jejích hudby na desku.

Na albu se celkem nachází devět skladeb o celkové stopáži 48 minut. Texty : D.O. , Marowski. Nahráno : Studio Barbarella, Studio Citron. Datum vydaní – digitálně 26. 3. 2009 / CD 2. 4. 2009; Label: Indies Scope (www.indies.eu).

29.3.2009 13:03:45 DePe | rubrika - Novinky...

Časopis 17 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Novinky...

Luboš Pospíšil má nový singl

Luboš Pospíšil

Po úspěšném albovém projektu Poesis Beat (2021) a loňských oslavách 40 let od prvního vydání dnes již legendár ...celý článek



Časopis 17 - sekce

LITERATURA/UMĚNÍ

Literární tipy 18. týden

Vita a Virginia

Tajemství života KHM
Pátrání po nevyjasněných záhadách v životě básníka Karla Hynka Máchy (2010). Režie I. celý článek

další články...