Firewater (US): plní emocí a energie
autor: Z webu
zvětšit obrázekAmerická kapela Firewater, která vystoupí 14. dubna 2008 v pražském Rock Café, i přes svůj relativně neznámý název nabídne divákům setkání s výjimečnými hudebníky. Její složení připomíná „All Star Band“ nezávislé klubové scény. Posuďte sami: Uri Kinrot – kytarista kapely Balkan Beat Box a Boom Pan, perkusionista Johnny Kalsi – zakladatel Dhol Foundation, člen Afro Celt Sound System a bývalý hráč Trans-Global Underground, Jean-Marc Butty - bubeník PJ Harvey a Johna Parishe, Reut Regev – trombonistka, mimo jiné členka The Klezmer Brass All Stars Franka Londona a Erik Sanko – baskytarista kapel Skeleton Key či Lounge Lizards a také autor originálních loutek, se kterými vystupoval například s Kronos Quartetem. Celé kapele pak „velí“ Tod A, bývalý člen Cop Shoot Cop.
Firewater pocházejí podobně jako Gogol Bordello či Balkan Beat Box z newyorského hudebního „tavícího kotle“. Firewater jako jedni z prvních začali spojovat východní romskou hudbu, klezmer, ruský folklor či bollywood s waitsovským šansonem, kabaretními písněmi a divokým rockem. Jsou proslulí vynikajícími koncerty plnými emocí a energie. Právě v řadách Firewater začínali například takoví talentovaní hudebníci jako Duane Denison (Jesus Lizard), Jennifer Charles (Elysian Fields), Oren Kaplan (Gogol Bordello) či Tamir Muskat (Balkan Beat Box). Kapela přijede v rámci turné k novému CD „The Golden Hour“, které vyjde na značce Bloodshot records v dubnu 2008. Základ desky vytvořil Tod A na svých loňských, velmi dobrodružných, cestách po Indii, Pákistánu, Turecku a Indonésii. S jednoduchým mikrofonem a laptopem nahrával s mnoha místními hudebníky. Album pak bylo dokončeno v Tel Avivu právě pod vedením bubeníka a producenta Tamira Muskata z Balkan Beat Box.
Firewater vznikli v Brooklynu v roce 1997 jako projekt, ve kterém Tod A propojil svoji lásku k romské a klezmer hudbě s punkem, tajemnost a melodramatičnost s divokou energií. První album „Get Off The Cross (We Need the Wood for the Fire)“ vyvolalo nadšení u diváků i kritiků. Během 10 let se Firewater stali inspirací pro podobné následovníky – Gogol Bordello, Balkan Beat Box či Beirut. Hudba Firewater se nikdy nedala zařadit do uměle vytvořených hudebních škatulek. Toda A vždy inspirovaly příběhy, lidé a místa, která navštívil. Desky, které po debutu následovaly („The Ponzi Scheme“, „Psychopharmacology“, „The Man on the Burning Tightrope“, „Songs We Should Have Written“), vždy míchaly nejrůznější vlivy – ska, salsu, kabaretní písně, mexickou, bollywoodskou a ruskou hudbu. „Je to jako, kdybych byl šíleným vědcem,“ říká Tod A. „Smícháš něco od tohoto a něco od tamtoho. Nikdy nemůžeš vědět, co se pak stane.“ Ne vždy dopadne experiment úspěšně. „Ale raději vyhodím do povětří laboratoř, než abych se opakoval,“ uzavírá Tod A.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Koncerty
Společně s Medial Banana si zaplaveme v moři času
Slovenská kapela Medial Banana vydala novou desku a nyní s ní vyráží na turné. Brněnským fanouškům novinku Mor ...celý článek
Turbodechovka Fanfare Ciocărlia roztančí Flédu
Fanfare Ciocărlia, jedna z nejproslulejších balkánských dechovek, představí 12. května v premiéře na Flédě svo ...celý článek
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Zlatovláska: jevištní adaptaci obohacuje filmový střih
Hudební divadlo Karlín uvádí na Malé scéně klasickou pohádku Karla Jaromíra Erbena ZLATOVLÁSKA v úpravě Jana P celý článek
OPERA/ TANEC
Z první řady: Rusalka z Toulouse
A. Dvořák: Rusalka z Toulouse
Lyrická pohádka o třech dějstvích na libreto J. Kvapila v podání souboru Théa celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Festival umění a kreativity ve vzdělávání
Už počtvrté se pedagogové, rodiče, odborná i širší veřejnost či profesionálové z oblasti kultury a umění mohou celý článek