Feng-jün Song - čínská zpěvačka v Akropoli
Poslední koncert před letními prázdninami v rámci letošního festivalu United Colours Of Akropolis představí čínskou zpěvačku žijící v Čechách Feng-jün Song s projektem Horská karavana. Protože podtitulem vystoupení 20. června 2002 v pražské Akropoli je Druhá čajová sklizeň, bude v tomto duchu vybudována i scéna. Hostem vystoupení bude skupina Muziga. Na koncertě zazní čínské, tibetské, korejské, mongolské, indonéské, kazašské a další východně etnické písně zpívané ojedinělou technikou pekingské opery, kterou Feng-jün Song ovládá. O hudební doprovod se postarají Martin Smolka – jeden z čelních českých skladatelů současné české hudby a manželé Helena a Jiří Vedralovi - představitelé české alternativní scény, kteří mají bohaté zkušenosti s žánrově nespoutanými úpravami lidové hudby.
Feng-jün Song se narodila a vyrůstala v severní Číně. Od svých osmi let se učí pekingskou operu, kterou v Číně také vystudovala. V Čechách, kde trvale žije od roku 1985, absolvovala Filozofickou fakultu - je doktorkou filosofie v oborech komparativní lingvistiky a frazeologie. Dlouhodobě vyučovala zpěv a pohyb na Státní konzervatoři Jaroslava Ježka a stále spolupracuje s různými pražskými a brněnskými uměleckými školami.Kromě výuky se Feng věnuje mnoha hudebním a hereckým aktivitám. Díky její spolupráci vznikl například velmi úspěšný projekt „Marné tázání nebes“ – evropské hudební baroko s prvky pekingské opery, kde pod režijním dohledem J.A.Pitínského vytvořila zároveň hlavní roli. V loňském roce natočila také studiové album Song Meets Sun, na kterém hudebně spolupracovala se Slunečním orchestrem. Vokální projev Feng-jün Song se těžko řadí do jakýchkoliv škatulek či žánrů. Pěvecky se pohybuje v širokém hlasovém rozsahu, od sopránu až po alt. Technicky vychází z čínské tradiční opery, čínské lidové hudby a klasické čínské hudby. Sbírá a zpracovává i orientální písně jiných oblastí (Tibet, Mongolsko, Indonésie…), inspiruje se však z různých hudebních žánrů – jazz, rock. To, že se Song vydala cestou world music, která v jejím případě tvoří jakýsi most mezi pradávným Orientem a současnou Prahou, má z velké části na svědomí Alan Vitouš. S tímto vynikajícím multijazzmanem pořídili nahrávku, která byla na V. mezinárodním festivalu rozhlasových hudebních stanic v Šanghaji v roce 1995 oceněna Stříbrným zvonem.
TIP!
Časopis 17 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Mladí ladí jazz zdarma na Karlovo náměstí
V Praze do 30. dubna patří Karlovo náměstí patřit jazzu i dalším hudebním žánrům. Pod taktovkou festivalu Mlad ...celý článek
Levnější lístky na Brod 1995 jen do dubna
Za necelé čtyři měsíce 17. srpna se v Českém Brodě uskuteční v pořadí 11. ročníku hudebního festivalu Brod 199 ...celý článek
Litava Park nabídne hvězdný line-up
Krásné místo kousek od Brna, město Bučovice, již podruhé zve na víkend plný skvělé hudby. Dvoudenní festival L ...celý článek
Ska Wars v Malostranské Besedě
Reggae vrací úder. Mezinárodní den Hvězdných válek každoročně připadá na 4. května, letos Prahu ale uchvátí po ...celý článek
Časopis 17 - sekce
DIVADLO
Nová hudební love story Bestiář
Bestií se žena nerodí, bestií se žena stává! Tak zní podtitul příběhu BESTIÁŘ z pera Báry Nesvadbové. Na lege celý článek
OPERA/ TANEC
Lukáš Vondráček završí sezónu recitálů FOK v Rudolfinu
Klavírista Lukáš Vondráček vystoupí s recitálem v pražském Rudolfinu v rámci řady Světová klavírní tvorba FOK. celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Antologie Krvavý Žižkov
Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek