Premiéra muzikálu Evita
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekVe čtvrtek 19. února uvede divadlo Studio DVA ve spolupráci s The Really Useful Group Ltd. London premiéru světového muzikálu EVITA. V režii Ondřeje Sokola hlavní ženskou roli nastudovala současná hvězda českého muzikálového nebe Monika Absolonová, která vystupuje bez alternace. Po jejím boku se objeví Karel Roden coby prezident Perón. O svém temperamentu v roli Che přesvědčí Peter Strenáčik. Legendární písně z dílny Tima Rice a Andrew Lloyd Webbera s českými texty Michaela Prostějovského zazní v podání živého orchestru pod vedením Kryštofa Marka.
V České republice se jedná teprve o jeho páté uvedení. Do Prahy se vrací po dlouhých patnácti letech. Tvůrci slibují strhující příběh, vášnivou Argentinu a geniální hudbu. Muzikál, který dobyl svět (EVITA byla skutečně uvedena na všech kontinentech vyjma Antarktidy), pojednává o životě Evy Perónové, manželky argentinského diktátora Juana Peróna, od samých začátků přes dobu její největší slávy až do její smrti.
Plně zpívané libreto si žádá výborný pěvecký, herecký a pohybový projev. Titulní roli znalci považují za jednu z nejtěžších v žánru. Broadwayská diva Patti LuPone si po letech nebrala servítky: „Evita je nejhorší zkušeností mého života. Prořvala jsem se partem, který musel být napsán mužem, co nenávidí ženy.“ Monika Absolonová nijak neoponuje: „EVITA je pro mě zatím hudebně nejnáročnější projekt. Když jsem ji poprvé slyšela, měla jsem strach, že si melodie nemůžu zapamatovat a naučit se je. Naštěstí teď jsem se jimi už prokousala. Jako spousta lidí jsem znala krásné melodické linky známých písní Don´t Cry For Me Argentina a You Must Love Me, ale to je opravdu jen malá část EVITY.
Příběh o vášni, moci a lásce pojí fiktivní postava jménem Che. Tento výraz je slangovým oslovením „kámo“. V některých realizovaných verzích byl oblečen podle revolucionáře Guevary, se kterým ovšem nemá nic společného. Hře slouží jako vypravěč, nekompromisní kritik a svědomí Evy. „S takhle pěvecky náročnou rolí jsem ještě neměl tu čest. Jak se v divadelních kruzích říká: 'v podstatě neslezu z jeviště',“ říká o své roli Peter Strenáčik.
A na závěr jej doplňuje režisér Ondřej Sokol: „Tenhle muzikál je opravdu hodně náročný, Andrew Lloyd Webber si s ním pohrál a udělal takovou operu v popovém balení. Ale všichni se opravdu snaží pracovat co nejlépe a výsledek je moc působivý.“
Do konce sezony je naplánováno pouhých 13 repríz, na které zbývají poslední volné vstupenky. Právě dnes jdou do prodeje nové podzimní termíny.
www.studiodva.cz
TIP!
Časopis 22 - rubriky
Časopis 22 - sekce
DIVADLO
Proč bychom se netěšili na Smetanu na brněnském Biskupském dvoře
Plenérovou novinkou na Biskupském dvoře pro rok 2024 bude fraška se zpěvy následovaná operou Proč bychom se ne celý článek
OPERA/ TANEC
FOK zakončí 89. sezónu Mahlerovým Vzkříšením
Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK s šéfdirigentem Tomášem Braunerem uvede 12. a 13. června Druhou symfonii celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Kukuřičný ostrov oceněný Křišťálovým glóbem
Kukuřičný ostrov
Život dědy a vnučky na úrodném ostrůvku uprostřed řeky Inguri – dárkyně života, ale celý článek