Pavel Černoch nová sezona opět nabitá

autor: Lenka Hatašová
zvětšit obrázekPro mezinárodně uznávaného tenoristu Pavla Černocha bude nová sezona opět nabitá. Představí se na světových scénách a pódiích v Londýně, Vídni, Římě, Bostonu nebo Madridu v operách Leoše Janáčka, Bedřicha Smetany či Giuseppa Verdiho a na koncertech s díly Antonína Dvořáka, Antona Brucknera nebo Samuela Barbera. Čeká jej mimo jiné spolupráce s dirigenty Jakubem Hrůšou, Antoniem Pappanem nebo Andrisem Nelsonsem. V nabitém programu má také dvě pražské zastávky, v prosinci vystoupí společně s Pražským filharmonickým sborem a v lednu za doprovodu orchestru FOK. „Nová sezona bude nesmírně pestrá. Těším se na spolupráci s mnoha výjimečnými umělci a orchestry. Zároveň mám radost, že vedle Verdiho či Šostakoviče mohu zahraničnímu publiku představit i přední české autory, kteří mi jsou velmi blízcí, a také se alespoň na skok vrátím na domácí půdu v Praze,“ hodnotí nadcházející měsíce Pavel Černoch.
Jeho první zastávkou bude v neděli 14. září Mezinárodní festival George Enescu v Bukurešti. U příležitosti letošního 50. výročí úmrtí Dmitrije Šostakoviče zde společně s Kristine Opolais za doprovodu Rumunského rozhlasového národního orchestru pod taktovkou dirigenta Giancarla Guerrera vystoupí v koncertním provedení Šostakovičovy opery Lady Macbeth Mcenského újezdu. Hned v sobotu 20. září bude společně s Kateřinou Kněžíkovou a Pavlem Kubáněm hostem Jakuba Hrůši na jeho inauguračním koncertu v Královské opeře Covent Garden v Londýně, který zde od této sezony zastává post hudebního ředitele. Se stejným programem pak společně vystoupí o dva dny později, 22. září, v Labské filharmonii v Hamburku. „Velmi si vážím Jakubova pozvání a jsem opravdu rád, že mohu být součástí této významné události, která slaví nejen jeho osobní úspěch, ale znamená mnoho pro českou hudbu obecně,“ doplňuje Černoch.
V dalších týdnech již budou Pavla Černocha čekat přípravy nového nastudování opery Giuseppa Verdiho Don Carlos v Teatro Petruzzelli v italském Bari, kde se představí v titulní roli. Opera o lásce a zradě zasazené do prostředí španělského královského dvora 16. století v režii Josepha Franconi-Lee a pod taktovkou dirigenta Diega Matheuze bude v premiéře uvedena 10. října. Na přelomu října a listopadu, konkrétně 30. a 31. října a 2. listopadu, bude Pavel Černoch hostem Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia v Římě, kde pod vedením Antonia Pappana vystoupí ve „Velké mši“ Antona Brucknera. Následně zamíří do Vídeňské státní opery, kde jej čeká role Alberta Gregora v nové inscenaci opery Leoše Janáčka Věc Makropulos. Slavné dílo, ve kterém se touha po nesmrtelnosti stává prokletím, nastuduje dirigent Aleš Honus a režisér Peter Stein. V premiéře bude opera poprvé představena 30. listopadu. Vídeňské publikum se může na Pavla Černocha ještě těšit na adventním koncertě věnovaném českým autorům 11. prosince v Katedrále svatého Štěpána, kde za doprovodu Vídeňských filharmoniků pod vedením Petra Popelky vystoupí společně s Kateřinou Kněžíkovou, Adamem Plachetkou a Štěpánkou Pučálkovou. V předvánočním čase zavítá i do Prahy, kde bude hostem adventního koncertu Pražského filharmonického sboru v Rudolfinu.
Na začátku nového roku, 8. a 10. ledna, čeká Pavla Černocha další spolupráce s Boston Symphony Orchestra. Pod taktovkou dirigenta Andrise Nelsonse představí koncertní provedení opery Vanessa od u nás ne příliš frekventovaného amerického skladatele Samuela Barbera. Následně se znovu vrátí do Prahy, kde 14. a 15. ledna vystoupí v Obecním domě ve Verdiho Requiem za doprovodu FOK
a Českého filharmonického sboru Brno. V dubnu se pak v Teatro Real v Madridu Pavel Černoch vrátí k roli Jeníka v Prodané nevěstě Bedřicha Smetany. Inscenace nejslavnější Smetanovy opery připravovaná dirigentem Gustavo Gimenem a režisérem a kostýmním výtvarníkem Laurentem Pellym bude mít premiéru 14. dubna. Sezonu uzavře 23. a 25. června jako Princ ve Dvořákově Rusalce v Národním divadle v Mnichově.
Časopis 38 - rubriky
Časopis 38 - sekce
DIVADLO
Tak trochu básník: Minulost, která svazuje přítomnost

Městské divadlo Brno zahájilo svou osmdesátou první sezonu inscenací TAK TROCHU BÁSNÍK Eugena O’Neilla. celý článek
HUDBA
Šansony Hany Zagorové na výběrovém dvojalbu

„Své písničky beru tak trochu jako děti… Nikdy bych neřekla, že tyhle mám nejradši a tyhle nemám r celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Audiodrama Benjamin Abeles – Homo liberitas

Přes 30 předních českých hereček a herců v čele s Petrem Štěpánkem, Filipem Antoniem, Helenou Dvořákovou a Kri celý článek