zvláštní poděkování
Quantcom.cz

A studio Rubín s novou dramaturgickou koncepcí

Stojím ve tmě abych viděl světlo... (vizuál k inscenaci)

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Pražské A studio Rubín odstartovalo 51. sezonu nazvanou S kým žijem? v novém kabátě. Tato sezóna proměny se neodráží pouze v premiérových inscenacích, ale v samotné dramaturgické koncepci a vedení divadla. V jeho čele stojí od minulé sezony nová umělecká šéfka Dagmar Radová, která s sebou přinesla kromě nového uměleckého směru i celkový rebranding.
Nová dramaturgická koncepce A studia Rubín má za cíl vyprofilovat divadlo jako nezaměnitelnou pražskou scénu, která klade důraz na vznik autorských textů a iniciuje nové divadelní autory a tvůrce. Zároveň chce Rubínu navrátit identitu generační scény, na které se soukmenovství umělců a diváků uskutečňuje i v rámci zvolených komunikovaných témat se společensko-kritickým přesahem. A v neposlední řadě otevřít tento prostor i jiným kulturním žánrům.

Padesátá první sezona S kým žijem?, která je sezonou proměny, ohledává podoby vztahu Já-Ty. Otevírá dialog v intimní rovině, zabývá se zdánlivě všedním vztahováním se. Poodstupuje od velkých témat i příběhů z naší současnosti, lehce pootáčí perspektivu a zaměřuje se na drobnější situace pramenící z (ne)vztahování se. K tomuto scénickému pootáčení a vztahování bylo přizváno pět tvůrců. Každý z nich vztah Já‒Ty představuje z jiného pohledu. Vždy osobitým inscenačním jazykem a s naléhavou upřímností. Premiérově budou uvedeny inscenace Stojím ve tmě abych viděl světlo dělám zlo aby dobro kvetlo MIRIAMJan Kačena volně na motivy Jakuba Demla, Lonely horny onlyOndřej Štefaňák/Dagmar Radová a kol., Burn out aneb Vyhoř!Jan Frič/Dagmar Radová a kol., Klaunovy názoryLucie Ferenzová podle románu Heinricha Bölla, VěciEva Rysová a Petr Maška podle románu Georgese Pereca.

Společně se začátkem sezony Rubín zároveň představil novou vizuální koncepci. Ta vychází ze záměru Rubínu přinášet reflexi témat, na která se přes hluk každodennosti zapomíná. Nový vizuál znázorňuje sílu slabosti, obrat k intimnějším a subtilnějším tématům a propojuje zdánlivě nepropojitelné. Jeho základní hesla jsou něžnost, intimita a autorství. Jedním ze stěžejních nosných prvků je osobitý font Negro doplněný o barevnost, která se zakládá na červené. Ta navazuje na minulý vizuální styl, ovšem teď v nové, údernější a šťavnatější podobě. Výraznými prvky jsou černé autorské aspekty v podobě čar a fleků, které úhlednou vizuální stránku zlidšťují a vytváří paralelu proniknutí živelnosti a nedokonalosti do úhledného a oficiálního vizuálu.

www.astudiorubin.cz

5.11.2018 13:11:57 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 16 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Zprávy

Nová výzva Kašpar.Dramatik

Martin Hofmann (Cyrano)

Spolek Kašpar je soubor, který je již více jak třicet let etablovaný na české divadelní scéně. Aktuálně hraje ...celý článek


Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích

Eliška Lásková a Petra Janečková (Pořád jsem to já)

Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle ...celý článek



Časopis 16 - sekce

HUDBA

Mirai - Tomodachi

Přebal alba

Vychází očekávaná deska Tomodachi. Ta se přidává do katalogu kapely Mirai k platinově oceněným albům Konnichiw celý článek

další články...

OPERA/ TANEC

Premiéra 24 z dílny pěti choreografů

Dům tanečního umění Praha

Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Antologie Krvavý Žižkov

Přebal knihy

Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek

další články...